Saturday, November 14, 2009

زيارة تفقدية للدفتر الأزرق

هل تسمحين يا حبيبتي لي أن أغير الماء في مزهريتك؟
هل تسمحين لي أمسح اليوم كحل عينيك قبل النوم؟
هلا تركتني مرة أغسل قدميك بماء الورد؟
آمل ألا تمانعي أيضا أن أمشط شعرك المبتل وأشرب الماء الساقط؟
وهل تسمحين يا حبيبتي أن أطهو العشاء لاثنين ولا آكل كالعادة؟
وهل ستتركيني أغني رغم قبح صوتي وخيبتي الموسيقية؟
وهل أكون طماعا يا جميلة إذا طلبت أن أسهر كالعادة على حافة فراشك حتى تنامين؟
هل ستسمحين لي أن أبقى كما أنا حبيبك الذائب على الجلد والباقي تحت أظافر والمشرش في خصلات شعرك كعطرك وهل تعدين ألا يعطل شيء سيرتي معك
لا أخفيك يا حبيبتي أنني صرت لا أشتاق لوجودك إلا في وجودك.. ففي غيابك أعيد اختراعك في هواياتي الصغيرة

9 comments:

  1. Anonymous11:24 PM

    This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Maryam3:23 PM

    غالبا الزايارت التفقدية للدفاتر بتكون اخر زيارة

    بعدها الدفتر بيتقفل ويتشال الرف
    وتغنيله بقى: وان راح منك يا عين هاتروح من قلبي فين
    دة القلب يحب مرة مايحبش مرتين
    :)

    وتفتح دفتر تاني باسم تاني ولون تاني

    ReplyDelete
  3. joujou12:00 AM

    ايه الكلام الجامد دة

    إبراهيم أديسون ياناس

    :))

    ReplyDelete
  4. Anonymous4:45 PM

    لن تراني

    ReplyDelete
  5. عفريتة هانم7:37 PM

    طبعا تسمح هى تقدر ماتسمحش ؟

    ReplyDelete
  6. الجن الأزرق8:42 PM

    بالطبع لن تسمح
    لا أخفيكم هي صارت تكرهه كره العمى (والخفاء)
    لكنها تعشق تلك الهوايات الصغيرة

    ReplyDelete
  7. عفريتة هانم11:02 PM

    من يحب لا يكره يا جن يا ازرق..اشرب لك كوباية مية نار واستهدا بالله كده..على فكرة عمو عفركوش بيقولك الجن مالهمش دعو ى بالعفاريت لو سمحت وكل واحد يلزم قمقمه
    :))

    ReplyDelete
  8. الجن الأزرق12:35 AM

    انا بقالي 3 ايام قاعد في قمقمي مابعملش حاجة لما جالي ترووكاااا وراميييييس

    :))
    فاقولت ااجي افش غلي شوية في الدفتر الازرق لونه عاجبني اوي ومابحسش بالغربة بصراحة

    ReplyDelete
  9. عمو عفركوش12:06 PM

    ايه مالكو بتاكلو ف بعض كدة ليه
    يافتاح ياعليم يارزاق ياكريم
    :))

    ReplyDelete